Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Dr. Irineu, Arhiepiscopul Craiovei și Mitropolitul Olteniei, în ziua de 28 mai 2024, la Facultatea de Teologie din Craiova a avut loc susținerea publică a tezei de doctorat cu tema „Personalitatea Sfântului Epifanie al Salaminei în contextul disputelor teologice ale timpului. A fost Sfântul Epifanie iconoclast?”, prezentată de părintele Florin Vânătoru.
Evenimentul a avut loc în cadrul Școlii Doctorale de Teologie „Sf. Nicodim” a Universității din Craiova și s-a desfășurat în prezența comisiei următoare: Pr. Prof. univ. dr. Picu-Nelu Ocoleanu, în calitate de președinte și de director al Școlii Doctorale; Pr. Conf. univ. dr. Constantin Băjău, în calitate de coordonator științific al tezei, Pr. Prof. univ. dr. Ion Popescu, de la Facultatea de Teologie din Craiova, Pr. Prof. univ. dr. Nicu Dumitrașcu, de la Facultatea de Teologie din Oradea, și Pr. Conf. univ. dr. Ioan-Mircea Ielciu, de la Facultatea de Teologie din Sibiu. În urma susținerii referatelor și a sesiunii de întrebări, comisia a acordat candidatului calificativul foarte bine și i-a conferit titlul științific de doctor în domeniul Teologie, specializarea Patrologie.
În prezența Părintelui Mitropolit Irineu, a părintelui Conf. univ. dr. Adrian Ivan, decanul Facultății, și a membrilor comisiei, părintele doctor Florin Vânătoru a depus jurământul de credință și a mulțumit cu bucurie tuturor celor care i-au fost alături în finalizarea studiilor doctorale.
Teza de doctorat, cu tema de cercetare „Personalitatea Sfântului Epifanie al Salaminei în contextul disputelor teologice ale timpului. A fost Sfântul Epifanie iconoclast?”, este structurată pe şapte capitole, fiecare având mai multe subcapitole, în care se trec în evidență aspecte legate de: personalitatea, viaţa, activitatea, opera, temele teologice majore ale operei Sfântului Epifanie, autenticitatea documentelor iconofobe atribuite lui, analiza detaliată a argumentelor împotriva autenticităţii scrierilor iconofobe atribuite lui, argumentele patriarhului Nichifor al Constantinopolului împotriva autenticităţii acelor scrieri iconofobe şi receptarea operei Sfântului Epifanie în literatura anti-iconoclastă din timpul sec. VIII-IX. Concluzia finală a acestei lucrări este aceasta că Sfântul Epifanie nu a fost iconoclast.