În prezența și cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Dr. Irineu, Arhiepiscopul Craiovei și Mitropolitul Olteniei, astăzi, 3 octombrie 2024, în Amfiteatrul Facultății de Inginerie din Târgu-Jiu a avut loc Consfătuirea anuală a profesorilor de Religie din județul Gorj. Întâlnirea a fost coordonată de către părintele inspector Neofit Stănciulescu. De asemenea, alături de cadrele didactice, au fost prezenți părintele consilier dr. Adrian Lupu, din partea Sectorului de Învățământ al Arhiepiscopiei Craiovei, și părintele conf. univ. dr. Ioniță Apostolache, din partea Facultății de Teologie a Universității din Craiova.
În prima parte a consfăturilor, Părintele Inspector Neofit a prezentat pe scurt următoarele subiecte: diagnoza procesului educaţional, pentru disciplina religie, la nivelul fiecărei unități de învățământ din județul Gorj, pentru anul școlar 2023-2024, diseminarea activităţilor de bună practică, precum și identificarea priorităților pentru anul școlar 2024-2025; aplicarea curriculumului național: planuri-cadru, programele și manualele școlare în vigoare; proiectarea curriculară conform structurii anului şcolar 2024-2025 aprobată prin OME nr. 3694/01.02.2024; reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a XII – a în anul școlar 2024-2025; elaborarea şi implementarea de programe/proiecte/activităţi de abilitare curriculară pe discipline de studiu/niveluri de studiu, cu accent pe: proiectare curriculară, evaluarea la clasă, evaluarea la examenele naționale şi în cadrul competițiilor şcolare; cadrul normativ care reglementează organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de bacalaureat, a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a și a admiterii în învăţământul liceal și profesional, graficul examenelor de certificare a calificărilor profesionale, în anul şcolar 2024-2025; elementele de noutate aduse de ROFUIP și de Statutul Elevului.
În a doua parte, Părintele Mitropolit Irineu a ținut un cuvânt de învățătură pentru profesorii de Religie, îndemnându-i fie modele pentru elevii cărora le predau, dar și exemple față de colegii de cancelarie: „Sf. Evanghelist Marcu istorisește despre un eveniment din viața Mântuitorului Iisus Hristos. După ce a coborât de pe muntele Taborului, la poalele acestuia a fost întâmpinat de tatăl unui copil bolnav de epilepsie și acest tată nefericit s-a adresat Domnului: Fiul meu este bolnav. După ce dialogul a continuat, Mântuitorul l-a întrebat dacă el crede și atunci tatăl a zis: „Cred, Doamne! Ajută necredinţei mele” (Marcu 9, 24). În primul rând, profesorul de religie trebuie să creadă în Dumnezeu. În afară de programa aceasta pe care dumneavoastră trebuie să o respectați, trebuie să comunicați credința în Dumnezeu acestor copii. Pomul bun se cunoaște după roade. Calitatea unui profesor de religie este credința pe care o are. Atunci când profesorul încearcă să transmită ceva, dar nu simte ceea ce prezintă, nici impactul nu este la înălțime. Profesorul aduce la ore trăirea lui religioasă. Cum putem să trăim ora de religie într-un context social actual în care și noi suntem loviți de secularizare? Secularizarea înseamnă îndepărtarea de Dumnezeu prin diferite fapte. Păcatul întunecă mintea, slăbește memoria și nu-ți mai dă acea vigoare cu care să te prezinți înaintea celoralalți care așteptă lumina cerească. Este foarte important să țineți legătura cu un loc de iradiere spirituală, așa cum sunt sfintele noastre mănăstiri. De asemenea, trebuie să vă gândiți că lecția de religie este o rugăciune. Este necesar în societatea de astăzi ca voi să fiți aluatul care dospește frământătura. Sunteți chemați în școală ca acești copii să îi faceți oameni ai lui Dumnezeu. Mișcați sufletele copilor cu cuvintele dumnezeiești. Citiți-le din Sfânta Evanghelie. Sperăm ca bunul Dumnezeu să dea liniște corabiei noastre ca să meargă spre limanul cel bun. Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă ajute!”.