Calendarul activităţilor pentru obţinerea Înaltei Binecuvântări pentru titularizare în învăţământul preuniversitar, disciplina Religie – Cultul Ortodox, anul şcolar 2025 – 2026

Anunțuri Comunicari Evenimente

Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Dr. Irineu, Arhiepiscopul Craiovei și Mitropolitul Olteniei, Sectorul de Învăţământ al Arhiepiscopiei Craiovei organizează în luna aprilie procedura de acordare a Avizului scris (binecuvântării) al Chiriarhului, după următorul calendar:

ETAPA I – DEPUNEREA DOSARELOR:

Luni, 31.03.2025 – 10.04.2025, în intervalul orar 08.00-15.00, la Sectorul de Învăţământ al Arhiepiscopiei Craiovei. De asemenea, se pot depune dosare şi în format electronic la următoarele adrese de email: religiedolj2019@gmail.com sau religiegorj2019@gmail.com, dacă există motive întemeiate din cauza cărora solicitantul nu poate efectua deplasarea la Centrul Eparhial. În această situaţie, este necesară confirmarea de primire a dosarului din partea Pr. dr Adrian Lupu, Consilier pentru Sectorul Învăţământ (Tel.: 0736773368).

Solicitanții avizului scris vor depune la Centrul Eparhial un dosar conținând următoarele documente:

  1. Cerere tip, eliberată de către Centrul Eparhial și disponibilă online pe site-ul oficial al Mitropoliei Olteniei, în care candidatul precizează că va respecta prevederile statutare, canoanele și regulamentele bisericești, precum și hotărârile autorităților bisericești, normative pentru desfășurarea activităților didactice;
  2. Copie după certificatul de naștere;
  3. Copie după actul de identitate;
  4. Copie după certificatul de Botez;
  5. Copie după actul de înfiere duhovnicească, eliberat de Centrul eparhial (dacă este cazul);
  6. Copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
  7. Copie după Diploma de Licență și după Diploma de Master (dacă este cazul), respectiv după Suplimentul de diplomă pentru Licență și Master (dacă este cazul) Copie după diplomele obţinute în urma cursurilor de formare psihopedagogică absolvite sau ale programelor de perfecţionare didactică;
  8. Adeverință din partea unității de învățământ la care solicitantul a predat în anul școlar trecut, având calificativul didactic minim Bine (dacă a mai predat disciplina Religie Ortodoxă);
  9. Memoriu de activitate pentru anul școlar trecut, avizat de directorul școlii și de Inspectorul de Religie Ortodoxă (dacă a mai predat disciplina Religie Ortodoxă);
  10. Recomandarea preotului duhovnic;
  11. Recomandarea preotului paroh sau a conducătorului unității administrative bisericești la a cărei viață liturgică, cultural-misionară și social-filantropică participă solicitantul (ca regulă, din partea preotului paroh de pe raza căreia se află școala);
  12. CV Europass.

ETAPA A II-A – SESIUNEA DE INTERVIU:

Luni, 28.04.2025, cu începere de la ora 12.00 (la Centrul „Mitropolit Firmilian”). Solicitanții vor participa la un Interviu în fața unei comisii alcătuite din: chiriarh sau delegatul acestuia, consilier/inspectorul eparhial pentru învățământul religios și teologic, inspectorul de specialitate din cadrul Inspectoratului Şcolar, un profesor de Religie Ortodoxă cu gradul didactic II sau I.

Refuzul acordării avizului scris al chiriarhului se comunică în scris solicitantului în termen de maximum 5 zile de la susținerea interviului și trebuie să fie motivat temeinic (conform cu art. 4, alin. 2 din Protocolul cu privire la predarea disciplinei religie – cultul ortodox în învățământul preuniversitar și la organizarea învățământului teologic ortodox preuniversitar și universitar). Persoana căreia i s-a refuzat acordarea avizului scris poate depune contestație la Centrul eparhial în primele 2 zile lucrătoare, ulterioare comunicării. Analizarea contestației și, după caz, re-intervievarea se vor face în prezența chiriarhului sau a delegatului acestuia.

 

ETAPA A III-A – AFIŞAREA REZULTATELOR:

Miercuri 30.04.2025, ora 12.00.

Menţionăm că: avizul scris (binecuvântarea arhierească) al chiriarhului se acordă pentru încadrarea personalului didactic pe catedra de Religie – cultul ortodox în unitățile de învățământ preuniversitar (cf. Protocolul cu privire la predarea disciplinei Religie – cultul ortodox în învăţămâtul preuniversitar şi la organizarea îvăţământului confesional, inclusiv teologic ortodox preuniversitar şi universitar, încheiat între Ministerul Educaţiei (nr. 13.427/23.10.2024), Patriarhia Română (10.658/23.10.2024) şi Secretariatul de Stat pentru Culte (2.296/23.10.2024); Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613 din 5 iulie 2023, cu modificări şi completări – art. 176, alin. (4), art. 191, alin. (8), art. 87, alin. (2) şi art. 248, alin. 36; Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, recunoscut prin Hotărârea Guvernului nr. 53/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 50 din 22 ianuarie 2008, republicata în temeiul art. II din Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Culte nr. 116/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 13 şi 13 bis din 10 ianuarie 2020; Procedura de acordare și de retragere a avizului scris (binecuvântării) al chiriarhului pentru desfășurarea de activități în învățământul religios și teologic, aprobată de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române prin hotărârea nr. 13.879/22 decembrie 2014).